A shoe with a story: chelsea boots

Chelsea boots zie je overal voorbij komen deze herfst en winter. Maar wisten jullie al dat deze schoen al bijna twee eeuwen geleden is ontworpen? Ze bestonden  namelijk al in het victoriaanse tijdperk, toen J- sparkes-hall, de schoenmaker van koningin Victoriadeze schoen in 1851 ontwierp. Ze werden zowel gedragen door mannen als vrouwen om in te wandelen, en later ook voor het paardrijden. 

In de jaren 50 en 60 was de Chelsea boot al ongekend populair in Engeland, toen de schoen werd  gezien als dé ultieme vrijetijdsschoen.
 Maar de chelsea boot werd pas écht populair nadat de Beatles dit model begonnen te dragen.Verder kregen de laarzen bekendheid doordat er in de Star wars films (wit geverfde!) Chelsea boots te zien waren. 



De Beatles met de Chelsea boots




Tegenwoordig zijn Chelsea boots voor zowel heren als dames een mode item en zijn ze er in veel verschillende soorten en maten:panterprint, leer of suède, alles is mogelijk! Chelsea boots zijn en blijven te herkennen aan de  simpele look: het zijn strakke enkellaarzen zonder veters of ritsen, met een elastisch stuk in de zijkant van de schoen. Het is niet gek dat de Chelsea boot zo populair is: de schoen is stijlvol,  zit erg comfortabel én ze gaan gemakkelijk aan en uit. Drie redenen waarom deze schoen een echte topper is! Ik heb een aantal verschillende paren voor jullie op een rijtje gezet. 




Caroline Chelsea boot, Shabbies Amsterdam
199,95




De Bijenkorf
99,00

River island
45,00
Manfield
Taupe chelsea boots 99,99


Via Vai
Suède met hak, 129,95


Via Vai
zwart slangenleer, 149,95



Welke  vinden jullie het leukst? Let me know!

Liefs,
Karlijn




2 opmerkingen:

  1. Ik vind ze erg leuk, maar het moet je wel staan vind ik. Aangezien het mij niet staat is dit niet iets voor me.

    BeantwoordenVerwijderen